روزشمار محرم؛‌ حرکت برای عزت و سربلندی !

روزشمار محرم؛‌ حرکت برای عزت و سربلندی !

 

زمان کوتاهی تا ماه محرم، ماه حماسه و تولد جدید اسلام مانده است. برای رسیدن به محرم باید روح و جان خود را آماده کنیم و معرفت و شناخت خود را بالاتر ببریم تا با عشق به امام عجین شده و روح مان تعالی پیدا کند.

 

42 روز تا محرم

کوفیان و تنها گذاشتن امام حسین سلام الله علیه

چرا كوفیانی كه با‌‌آن همه شور و شوق از امام (ع) دعوت كرده بودند. امام(ع) را یاری نكرده بلكه علیه او جنگیدند؟ علل نامه نگاری كوفیان و دعوت گسترده آنها از امام حسین (ع) چه بود؟

 

ثواب عزادارى براى امام حسین علیه‏السلام‏

وجود روایاتى كه ثواب عزادارى براى امام حسین علیه‏السلام‏را بى‏شمار ذكر مى‏كند تاچه اندازه صحیح است؟

43 روز مانده به محرم

حضور اهل بیت در اربعین اول بر سر قبور شهدا

در مورد مسیر حركت اسیران كربلا، راه شام از كربلا نیست و چنین قضیه‌ای غلط است كه اسیران به كربلا آمدند و اهل بیت با جابر ملاقات كردند و در واقع اربعین تحریف شده است.

 

عزادارى برای امام حسین علیه السلام

چرا فقط براى امام حسین علیه السلام این همه عزادارى مى‏كنیم و براى بقیه ائمه اینطور نیست؟

روزشمار محرم؛ ماه غم و اندوه !

شبهات عاشورا رجعت امام حسین علیه السلام

آیا امام حسین علیه السلام پس از رجعت دوباره شهید مى شوند؟

 

وصیت نامه امام حسین علیه السلام به برادرشان محمد حنفیه

در وصیت نامه اى كه امام حسین علیه السلام نوشته و به برادرشان محمد حنفیه دادند به چه نكات مهمى اشاره فرمودند؟

 

اهمیت عزاداری برای سالار شهیدان علیه السلام

در مورد عزاداری برای اهل بیت خصوصا امام حسین(ع) افراط و زیاده روی شده است و اهمیت دادن به این مراسمات هیچ لزومی ندارد.

روزشمار محرم؛ ماه غم و اندوه !

جائز بودن عزاداری برای میت در روایات

آیا عزادارى فقط براى پیامبران جایز است یا براى امام هم مىتوان عزادارى نمود؟ بعضی ها اشكال می كنند كه شیعیان براى فردى عادى (امام حسین علیه السلام ) عزادارى مى كنند؟

 

توبه «رسول ‌ترک»در مجلس عزاداری ‌امام حسین(علیه السلام)

دقایقی از آمدن رسول نگذشته بود که چند نفر از اعضای هیأت به دور مسئول هیأت حلقه زدند، از طرز نگاهشان پیدا بود که درباره رسول صحبت می‌کنند. بعد از دقایقی، جوانی میان آنها قد راست کرد و یک راست به سوی رسول رفت.

روزشمار محرم؛ ماه غم و اندوه !

 

«مصطفی دیوونه» دیوانه حسین(ع) بود

یك نفر از گردن كلفت‌ها و پهلوانان تهران مصطفی بود كه چون دیوانه اهل‌بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) بود او را «مصطفی دیوونه» می‌گفتند.

 

علی گندابی که از شراب خواری توبه کرد و مرید میرزا شد

علی گندابی گفت شیخ به خدا تیکه تیکت میکنم اگه برام همینجا روضه نخونی که شیخ میگه: آخه حسن روضه منبر میخواد که میگه: من این حرفاحالیم نیست منبر میخوای باشه من خودم میشم منبرت. چهار دست و پا نشست تو خاک ها و گفت، بشین رو شونه من روضه بخون، اومدم نشستم رو شونه های علی شروع کردم به روضه خوندن که علی گفت: شیخ صاف منو ببر سر خونه آقا ابولفضل عباس و بهش بگو آقا، علی اومده.

روزشمار محرم؛ ماه غم و اندوه !

47 روز مانده تا ماه غم و اندوه !

«ای مردم! کدام یک از مردان شما می‌تواند پس از کشته شدن حسین (علیه السلام) شاد و خرّم باشد؟ و یا کدامین قلب است که برای او اندوهگین نشود؟ و یا کدامین چشمی است که بتواند اشکش را نگه دارد و از دیدگان جاری نسازد؟ در حالی‌ که آسمان‌های هفتگانه بر او گریستند و ارکان آسمان به خروش آمد و زمین با اعماق و اطرافش و درختان با شاخه‌هایشان و ماهیان در قعر دریا و ملائکه مقرّب الهی و جمیع اهل آسمان‌ها بر او گریستند.

 

آیا هر روز امام حسین را زیارت می کنید؟

طبق نقل تاریخ و روایات اهل بیت علیهم‌السلام، همه ائمه شیعه، پایان حیات دنیاییشان با شهادت بوده است.بنابر این، با توجه به اینکه  قرآن کریم شهیدان را زنده معرفی می‌کند و مسلمانان را از مرده تصور کردن آنان نهی می نماید، لذا امامان ما همیشه زنده اند و حتی بعد از شهادت نیز، آگاهی و توجه آنها به این جهان کم نمی شود.

از همین رو است که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بارها یکسانی زیارتشان در حیات و پس از آن را بیان کرده‌اند و این ویژگی را برای دیگر ائمه نیز قائل شده‌اند.

 

ثواب هر قدم در راه زیارت امام حسین علیه السلام !

از حسین بن ثویر روایت شده که امام صادق(علیه السلام) فرمودند:

ای حسین! کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین بن علی(علیهماالسلام) باشد؛ اگر پیاده رود؛ خداوند منّان به هر قدمى که برمى‏ دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید؛ با رسیدن به حرم دوست، از رستگاران می شود تا زمانى که به حائر (2) برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف حق تبارک و تعالى او را از رستگاران قرار مى‏ دهد؛ با انجام اعمال زیارت، از فائزان می شود تا وقتى که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب مى‏ فرماید؛ هنگام بازگشت ندا می رسد که بخشیده شدی تا زمانى که اراده مراجعت نماید در این وقت فرشته‏ اى نزد او آمده و مى‏ گوید: رسول خدا(صلی الله علیه و آله) به تو سلام می رساند و خطاب به تو مى ‏فرماید: از ابتدا عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته ‏ات آمرزیده شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مذهبیقرآنیمهدویت

تاريخ : جمعه 20 مرداد 1396 | 1:2 | نویسنده : امیر کاظمی |
.: Weblog Themes By RoozGozar.com :.

  • قالب وبلاگ
  • اس ام اس
  • گالری عکس